[OSM-talk-nl] postkantoren

Cartinus cartinus at xs4all.nl
Mon Feb 18 20:11:39 UTC 2013

On 02/18/2013 08:34 PM, Ronald Stroethoff wrote:
> Er spelen drie dingen:
> 1) wat voor tag gaan we op de nieuwe postzegel-plekken plakken.
> 2) Hoe verzamelen we de informatie over waar de nieuwe plekken zijn en
> plakken de bovengenoemde tag op de juiste plekken in.
> 3) Hoe krijgen we de tags van de oude postkantoren verwijdert.

De tags amenity=post_office en shop=books, shop=supermarket, etc. zitten
elkaar niet in de weg. Bovendien zal niemand de postagentschappen kunnen
vinden op de kaart of met nominatim als je amenity=post_office weglaat.

ad 3) Tik op www.openstreetmap.org in het zoekvakje in "post offices
near Houten" (of je eigen woonplaats natuurlijk). Stap vervolgens op de
fiets en ga kijken of ze er nog zijn. Wil je in een groter gebied aan de
slag, klik dan op de "Turbo"-knop (het stuurtje) helemaal rechts op de
volgende webpagina:
<http://taginfo.openstreetmap.org/tags/amenity=post_office>

ad 2) Het vinden van de postagentschappen doe je op dezelfde manier als
het vinden van een boekwinkel/supermarkt zonder postagentschap. ;)

ad 1) Een gemiddeld Nederlands postagentschap klinkt het meest als de
omschrijving bij post_office:type=post_partner, dus dat lijkt mij de
meest logische tag.

Als iemand anders een beter verhaal heeft, vind ik het ook niet erg om
het anders te doen.

--
---
m.v.g.,