[OSM-talk-nl] Woonplaatsgrenzen: ze staan er nu allemaal in! (maar niet allemaal even accuraat)

Cartinus cartinus at xs4all.nl
Wed Feb 27 20:55:47 UTC 2013

On 02/27/2013 09:34 PM, Gertjan Idema wrote:
> Ik kan op zich leven met 'type=boundary' als dit overal behalve in Nederland
> en Duitsland de standaard is. Dan is het wel zaak om de Nederlandse documentatie
> hier op aan te passen. Eerst maar eens uitzoeken wat destijds de argumenten voor
> type=multipolygon waren.

In de tijd dat die discussie speelde waren de roles admin_centre, label
en subarea nog niet uitgevonden of nauwelijks in gebruik. Er was dus
effectief geen verschil tussen de twee typen relaties.

Inmiddels is men ook in Duitsland op heel veel plaatsen weer terug bij
type=boundary.

<http://tools.geofabrik.de/osmi/?view=multipolygon&lon=8.83540&lat=51.64408&zoom=8&overlays=type_is_boundary>

--
---