[OSM-talk-nl] Nieuwe Aldi folder al gezien?

Maarten Deen mdeen at xs4all.nl
Mon Jul 8 09:58:09 UTC 2013

On 2013-07-08 11:50, Stefan de Konink wrote:
> GPS Fietsnavigatie - TEASI ONE (149 euri)
>
> "Speciale fietsnavigatiesoftware: voorgeinstalleerde OSM-kaarten van
> 27 europese landen"
>
> Dit begint wel zeer interessante proporties aan te nemen :-)

Ik roep tegenwoordig ook al tegen iedereen die een nieuwe navigatie
nodig heeft: koop iets (telefoon, tablet) met Android en zet er een van
de vele (vaak gratis, anders voor bijna niets) navigatieprogramma's op.
Alhoewel die vaak ook nog hun makke hebben kan dat voor dezelfde
totaalprijs als een TomTom, maar dan heb je wel gratis kaartupdates
terwijl je daar bij TomTom ook al 75 euro per jaar voor betaalt.

Ik rij zelf tegenwoordig rond met een Galaxy 7" tablet en OSMAnd. OSMAnd
is er nog niet helemaal voor lange afstanden (afgelopen weekend een rit
van 400 km en het duurde gewoon 15 minuten voordat er een route berekend
was), maar voor het wandelen was het gewoon geweldig. De tablet past in
de achterzak van mijn broek en als je even moet weten of je ergens links
of rechts moet zie je binnen 5 seconden waar je bent, waar je heen moet
en hoe ver het is.
En daarbij gaat de batterij zeker 4x zo lang mee als mijn Garmin NĂ¼vi.

Maarten