[OSM-talk-nl] Bussen van De Lijn in Maastricht/Tilburg

Jo winfixit at gmail.com
Thu Mar 14 22:34:53 UTC 2013

Geloof me, ik heb het tot nu toe met die puntkomma geprobeerd en ben tot de
conclusie gekomen dat dat toch niet blijkt te werken.

Neem nu de name tag. De Lijn voegt de naam van de gemeente toe aan de naam.
Dat is op zich wel zinnig omdat we hier nogal wat haltes hebben die anders
gewoon Kerk, Dorp, en (Oud-)Station zouden heten. Lijkt het jullie een
goede oplossing om dan in

name=Dokter Bakstraat / Brusselse Poort;Maastricht Dr.Bakstraat

te zetten?

Merk ook op dat de naam van de halte ook verschillend is zonder de
toevoeging van de gemeentenaam.

Ook hebben bij mijn weten de haltes van Veolia geen ref, die van De Lijn
wel. Als ik die ref dan aan de halte van Veolia koppel, klopt dat technisch
gezien niet.

Je kan zeggen, dan moet je maar ref:De_Lijn gebruiken als tag, maar dan
werkt Openlinkmap.org niet meer. Daar kan je sinds kort namelijk op een
halte van De Lijn doorklikken (op de public transportlaag) en dan kom je
meteen uit op deze site:

http://mijnlijn.be/303124

Waar je realtime informatie krijgt over de doorkomsttijden. Dat werkt
echter enkel als dat nummer in ref zit.

1 node/operator maakt het schrijven van scripts die aan kwaliteitscontrole
doen een stuk beter doenbaar en dat geldt ook voor andere (her)gebruikers
van de data.

Jo