[OSM-talk-nl] Tweede Coentunnel

Sebastiaan Couwenberg sebastic at xs4all.nl
Tue May 14 12:18:22 UTC 2013

> Klopt het dat er momenteel geen verbinding van de tunnelbuis richting
> noorden naar de A8 is? Je wordt via de S118 en de Verlengde Stellingweg
> gestuurd.
> http://osrm.at/3ex

Volgens mij klopt dat niet. Ik ben gister over de A5 van Schiphol naar het
Coenplein gereden, en aan de andere kant van de tunnel kan je gewoon door
over de A8.

Op het moment word het verkeer door de nieuwe tunnelbuizen gestuurd, en
zijn de oude voorlopig gesloten voor onderhoud. Dat moet nog gereflecteerd
worden in OSM.

> En de terugweg wordt ook niet via de Coentunnel gestuurd, maar ik hoop
> dat dat is omdat way 115021650 de verkeerde kant op ging. De westelijke
> nieuwe tunnelbuis is als oneway:reversible aangeduid, ik hoop dat de
> routeplanners daarmee om kunnen gaan (en klopt dit met de
> werkelijkheid?).

Ik heb helaas geen beeldmateriaal van de rit bij gebrek aan een dashcam,
maar op Youtube staan wel wat fimpjes van iemand anders:

https://www.youtube.com/watch?v=WxMYT4sLFMw
https://www.youtube.com/watch?v=0cHhsVmyoVg
https://www.youtube.com/watch?v=VVJaPLXf6Y0

Mvg,