[OSM-talk-nl] nationaalgeoregister WFS service query

Just van den Broecke just at justobjects.nl
Thu Oct 17 05:54:14 UTC 2013

Voor b. kun je altijd lokaal een JSON evt GML file inladen in een
OpenLayers Vector Layer. De JSON data haal je in 1x op via (zie ook MvE
mail) bijv:
http://geodata.nationaalgeoregister.nl/bestuurlijkegrenzen/wfs?SERVICE=WFS&VERSION=1.1.0&REQUEST=GetFeature&TYPENAME=bestuurlijkegrenzen:gemeenten_2012&SRSNAME=EPSG:900913&outputFormat=json

Die bewaar je in een file, zeg gemeenten.json. In OL laadt je die
lokaal, door deze op je webserver te zetten, zeg in een dir 'data', met
bijv.

new OpenLayers.Layer.Vector('Gemeenten', {
     strategies: [new OpenLayers.Strategy.Fixed()],
     protocol: new OpenLayers.Protocol.HTTP({
         url: 'data/gemeenten.json',
         format: new OpenLayers.Format.GeoJSON()
     }),
     projection: new OpenLayers.Projection("EPSG:900913")
})

groeten,

Just

--
kind regards / met vriendelijke groet,

--Just

Just van den Broecke  just at justobjects.nl
Just Objects B.V.     tel +31 65 4268627 Skype: justb4
The Netherlands       http://www.justobjects.nl