[OSM-talk-nl] Samenwerking met Be-Mobile

Johan C osmned at gmail.com
Tue Apr 1 20:45:39 UTC 2014

(ook gepost op het NL Forum)

Ik heb gisteren een mailtje gestuurd naar Be-Mobile, het bedrijf achter de
app en website MobileNinja. Ik kreeg vanavond een reactie van Be-Mobile dat
de onjuiste attribution is aangepast. Daarnaast heb ik een voorbeeld
doorgegeven (A15 ten zuiden van Rotterdam) waarbij OSM al sinds afgelopen
december de juiste situatie weergeeft en de commerciële kaartjes van
Navteq, TeleAtlas en Google Maps nog steeds de onjuiste situatie.
MobileNinja plot de verkeersinfo'lijn' daar volgens de oude situatie.
FrankL2009 gaf aan dat barrières niet worden meegenomen. Dat heb ik zelf
ook geconstateerd en doorgegeven aan Be-Mobile.

Be-Mobile graag wil graag samenwerken met OpenStreetMap, bijvoorbeeld door
het aangeven van potentiële fouten in onze data op basis van de
voertuiginformatie die Be-Mobile verzamelt. Ik heb als suggestie gedaan dat
idealiter een weergave op een slippy map komt waarbij de potentiële fout
(bijvoorbeeld eenrichting onjuist, ontbrekende of foutieve afslagbeperking,
ontbrekende weg, weg niet toegankelijk voor auto's in OSM maar wel in het
echt) op een slippy map wordt weergegeven ter verbetering. Zijn er andere
mogelijkheden om OSM beter te krijgen met actuele GPS tracks van Be-Mobile?

Cheers, Johan