[OSM-talk-nl] Foute tileweergave bij oudere weergavemethode?

Maarten Deen mdeen at xs4all.nl
Mon Apr 7 07:31:05 UTC 2014

Het valt me op dat bij twee routingwebsites die ik veel gebruik,
fietsrouteplannerzuid.nl en yournavigation.org, de weergave van de tiles
vaak niet klopt. Er worden tiles van totaal andere gebieden weergegeven,
vaak zelfs verschillende gebieden met een horizontale scheiding. En als
je dan de kaart verplaatst wordt zomaar weer een ander (verkeerd) gebied
weergegeven.
Ik heb nu bijvoorbeeld op yournavigation.org een route gepland van
Zutphen naar Helden, ik zie nog net een strookje Zutphen (van Utrecht
tot Ahaus), daaronder een strook rond Paderborn (Bielefeld, Paderborn,
Bennecken, Schladen), en eronder een stuk rond Leipzig (Landsberg,
Leipzig, Bernsdorf, Welzow).

Dit zijn allebei sites die nog de oude manier van projecteren gebruiken,
met de zoombar aan de linkerkant, niet zoals de nieuwe slippy map (geen
idee wat de technische naam is). Ik zie dit op IE9. Volgens mij ook
thuis met firefox, maar dat weet ik even niet zeker.

Zijn er meer mensen die dit zien? Is dit een probleem van die websites
en/of de techniek die ze gebruiken of ligt het aan mij?

Maarten