[OSM-talk-nl] Ecoduct

St Niklaas st.niklaas at live.nl
Thu Feb 27 11:26:18 UTC 2014

Beste Maarten,

> Ik zou denken dat de benutting van het bruggedeelte zorgt voor de
> naamgeving. Een aquaduct is een kanaal dat met een brug over een weg
> gaat. Dus een ecoduct is een ecopassage die met een brug over de weg
> gaat.
> Als een weg over een ecopassage gaat is het gewoon een brug.

Correct.
Maar als er slechts een Ecopassage (niet toegankelijk dus jammer en geen pad of weg) onder een kunstwerk ligt is het dan een brug, er ligt geen water onder en is niet beweegbaar, of een viaduct, er ligt ook geen weg onder ! ?
Is daarom Ecopassage geen betere woordkeus, zodat we al die punten (passages) in beeld kunnen brengen? Bij het laatste vallen ook de dassen wegen (tunnels) onder het begrip, maar uit natuur behoud moet je die misschien niet taggen. ☹
Mvg Nick