[OSM-talk-nl] Fout in gemeentegrens bij Haarlem door BAG import

geejee at dds.nl geejee at dds.nl
Wed Jan 15 11:31:10 UTC 2014

Ik zou er ook voor kiezen de officiele naam in de tag name en in de
tag short_name de naam "Spaarndam" opnemen.

Maar zelfs met http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:name kom ik er
nog niet helemaal uit: de range short_name / name / alt_name /
official_name is eigenlijk wat teveel.

In ieder geval voor de BAG import handig om afspraken te maken over:
- woonplaatsnamen: (zie Spaarndam, maar ook Europoort, Den Haag / 's
Gravenhage)
- wijknamen: Schilderwijk is volsmond, officieel: Schildersbuurt
- straatnamen: op (voormalig) privé terrein komen niet-officiele
straatnamen voor, zoals de prof. Dr. A. Versaalweg bij het
Leyenburgziekenhuis in Den Haag
(http://www.openstreetmap.org/?mlat=52.05675&mlon=4.26390#map=17/52.05675/4.26390). Staat niet in de
BAG
- straatnamen: in Den Haag en Amsterdam staan in de Chinese buurt ook
Chinese straatnamen op de borden (tenminste: ik denk dat dat er staat,
ik kan het niet lezen. Invoer is trouwens ook nog lastig). Staat niet
in de BAG. Taggen met name:zh=<chinese> ?
- straatnamen: de Bierkade en Dunne Bierkade hebben een onderbord met
de tekst "Avenue Culinair".
(http://www.openstreetmap.org/#map=17/52.07266/4.31369). Lijkt me een
gevalletje "alt_name="
- voormalige straatnamen: de Haagse Wolterbeekstraat heette toen het
nog een prostitutiestraat was de Poeldijksestraat, de Amsterdamse
Vrijheidslaan heette vóór 1956 Stalinlaan (en voor Wo II) Amstellaan.
Taggen met old_name

De kunst is om met een BAG-import die extra namen niet met het
BAGwater weg te spoelen.

groet,

Gert-Jan (=name) / GJ (=short_name) / Gerardus Johannes
(=official_name) / gisnederland (=alt_name) / geejee (=alt_name)