[OSM-talk-nl] BAG import nacontrole

Maarten Deen mdeen at xs4all.nl
Fri Jul 25 10:11:31 UTC 2014

Ik kwam toevallig in Blerick een groot aantal unconnected nodes tegen.
Na wat verder zoeken zag ik ook wat oude 3dshapes buildings nog over de
nieuwere BAG gebouwen liggen. Ik neem dus aan dat hier een BAG import
niet helemaal goed gegaan is.
De BAG import daar was van juni, dus ik heb alles maar een beetje
opgeruimd.
keepright laat het mooi zien
<http://keepright.at/report_map.php?zoom=16&lat=51.37323&lon=6.14222&layers=B0T&ch=0%2C70%2C20&show_ign=1&show_tmpign=1>
(zolang de data niet geupdate wordt).

Toen ben ik verder gaan kijken. In Melick kwam ik ze ook tegen. In
Herkenbosch waren alle adres nodes dubbel. Ik ben nu in Sittard bezig
met unconnected nodes.

Ik denk dat het een goed idee is om met zijn allen keepright even te
gebruiken en zo wat overtollige nodes te verwijderen. Mijn settings op
dit moment zijn om alleen missing tags en multiple nodes on the same
spot te zien. Let me die laatste op dat je geen GSM masten verwijdert.

Kan iemand dit ook even op het forum wil posten?

Groeten,
Maarten