[OSM-talk-nl] meerdere namen op een motorway junction

Martien Scheepens martien at scheepens.de
Mon Jun 16 12:04:34 UTC 2014

Dag Wouter,

In Nederland hebben afritten in principe maar een naam en daarnaast
meerdere bestemmingen. De naam staat altijd op het eerste bord (1200m
voor de afrit) vermeld, de bestemmingen op het tweede bord (600m), zie
ook [1]http://www.wegenwiki.nl/NBA.

Ik zelf gebruik graag de destination-tag, omdat deze universeler in
gebruik is. Je kunt bijvoorbeeld bij een knooppunt ook de bestemmingen
op de hoofdrijbaan daarmee aangeven.

Groeten,

Martien