[OSM-talk-nl] huisnummers in Amsterdam-West terug-draaien?

Sebastiaan Couwenberg sebastic at xs4all.nl
Sun May 4 18:21:39 UTC 2014

On 05/04/2014 07:30 PM, webmind wrote:

> Is dit een probleem? de semi willekeurige verdeling maakt er nu meer een
> zooitje van.

De BAG plugin ondersteunt nog geen interpolated address ways, dat is een
beperkende factor op dit moment.

Nu we veel Nederlandse adressen in OSM hebben moeten we de richtlijnen
hoe daarmee om te gaan uitwerken.

Wat doen we bijvoorbeeld met adressen over meerdere verdiepingen?

> Wat ik me vooral practisch afvraag is, of ik nu de overbodige bag-nodes
> kan verwijderen of dat Nominatim dan huizen niet meer kan vinden. Kan
> als je tagged als 60-70 Nominatim daar huisnummer 62 in vinden?

Nominatim ondersteunt interpolated address ways. Dus als je de
"addr:interpolation" gebruikt kunnen de tussenliggende huisnummers ook
gevonden worden.

Zie bijvoorbeeld Amstelvlietstraat 351-571:
http://www.openstreetmap.org/way/217536721

En bijvoorbeeld huisnummer 375:
http://nominatim.openstreetmap.org/details.php?place_id=9177282248

Mvg,