[OSM-talk-nl] Straatnamen - BAG vs straatnaamborden

Colin Smale colin.smale at xs4all.nl
Sun May 25 16:45:17 UTC 2014

Niet helemaal... Zie de pagina die jijzelf aanhaalt:

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Names#Abbreviation_.28don.27t_do_it.29

If the name is incorrect when spelled in full, however, do not falsely
expand it. (For example: Wilts & Berks Canal [3], British placenames
beginning with 'St' [4].)

Apart from following the above rules, you should always enter the full
name AS IT APPEARS ON THE STREET NAME SIGNS.

De vraag ging eigenlijk niet over het al dan niet gebruiken van
afkortingen. Het ging over de precedentie van verschillende
schrijfwijzen en of de on-the-ground waarheid nog steeds leidend is voor
de name-tag boven een gemeentelijk besluit. Ik vind het niet per
definitie verkeerd, begrijp me goed, maar het lijkt in strijd met het
normale gebruik en wiki's. Wellicht moeten we de wiki-definitie
uitbreiden/herformuleren om rekening te houden met de BAG-import.

Op een van de centrale pagina's voor NL mappers staat ook wat:

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/NL:Map_Features#Naam

name De algemeen gebruikelijke naam (bijvoorbeeld: Den Haag)

nat_name De nationaal gebruikte naam (bijv.: 's Gravenhage)

Colin

On 2014-05-25 18:15, Cartinus wrote:

> De regel in OSM is voor zover ik weet altijd geweest om geen afkortingen
> te gebruiken in de name tag. Dit in verband met het internationale
> aspect van het project. Het is ondoenlijk om alle wereldwijd mogelijke
> afkortingen te kennen. Als je de afgekorte naam toch in OSM wilt hebben
> dan kun je daar de tag short_name voor gebruiken.
>
> <http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Name [1]>
>
> ---
> m.v.g.,
> Cartinus