[OSM-talk-nl] Almere wordt gesloopt

Jonathan van Tuijl jonathan12 at gmail.com
Fri Nov 14 11:37:14 UTC 2014

Hallo,

Ik zag gisteren dat er fietsroutes waren onderbroken in Almere:
http://www.openstreetmap.org/#map=16/52.3731/5.2039&layers=C

Ook het ov moet eraan geloven:
http://www.openstreetmap.org/#map=13/52.3705/5.2110&layers=T

Het blijkt dat gebruiker Vistaus in rap tempo allerlei wegen opnieuw aan het tekenen is. De oude ways worden verwijderd en vervangen door nieuwe, zonder relations te herstellen. Geen slechte bedoelingen, lijkt het, maar de kaart gaat wel kapot. :-(

Changeset van een stuk fietspad:
http://www.openstreetmap.org/changeset/26387961

Changeset van een stuk busbaan (tiles zijn nog niet ververst):
http://www.openstreetmap.org/changeset/26763474

Ik had meteen een bericht gestuurd om duidelijk te maken wat er aan de hand is. Ik heb nog geen reactie gehad, maar inmiddels zijn er wel nieuwe edits die het oude patroon lijken te vervolgen.

Kan iemand met wat meer ervaring dit oppakken?

Jonathan