[OSM-talk-nl] Forum en mailinglijst: 2 kapiteins op hetzelfde schip?

Paul Smits paul.l.smits at gmail.com
Fri Nov 28 11:02:09 UTC 2014

Ik zie het vrij simpel: het forum is voor de discussie met actieve mappers,
de mailinglijst voor vragen van mensen met forumvrees en om alle mappers te
bereiken voor belangrijke zaken. Zoals belangrijke aankondigingen die voor
alle mappers van belang zijn, over imports bijvoorbeeld, of uitnodigingen
voor mapping parties. Of wanneer er iets goed stuk is, en het niet helemaal
duidelijk is wie er schuld aan heeft ;)

Ik pleit daarom voor behoud van de mailinglijst, ik ben dit jaar
bijvoorbeeld vrijwel niet aan het mappen en heb geen behoefte om alle
forumdiscussies te volgen, maar ik blijf wel graag op de hoogte van wat er
in NL gebeurt.

Mocht iemand een gedetailleerde discussie aanslingeren op de mailinglijst
kan deze altijd naar het forum verplaatst worden. Zoals al vaak gebeurt. Ik
denk dat het mogelijk moet zijn om beide platforms een eigen niche te geven.

Groet,

Paul L. Smits