[OSM-talk-nl] Forum en mailinglijst: 2 kapiteins op hetzelfde schip?

steggink at steggink.org steggink at steggink.org
Fri Nov 28 11:41:25 UTC 2014

Quoting Maarten Deen <mdeen at xs4all.nl>:

> Dat vind ik een stigmatisering waarmee je jezelf eigenlijk al
> buitenspel zet. Ik ben ook een actieve mapper. Ik heb geen
> forumvrees, ik volg genoeg forums.
> Ik heb verder nog geen steekhoudende verklaring gezien waarom er een
> forum gemaakt moest worden als er al een functionerende mailinglijst
> bestaat.

Omdat sommige mensen fora gemakkelijker vinden. Ieder zijn ding.
Het forum bestond zeker al in 2007. Ik vind het wel bijzonder dat je
hier pas 7, bijna 8 jaar later achter komt :)

> Het verwondert me alleen zeer dat er blijkbaar twee communities
> kunnen ontstaan: de forumcommunity en de mailinglijstcommunity die
> blijkbaar gescheiden zijn en waar mensen weinig van elkaar afweten.
> Iig geldt dat voor mij. Blijkbaar heb ik nu mijn 3e post op het
> forum gemaakt terwijl ik gisteren nog totaal vergeten was dat het
> forum überhaupt bestond.

Het verwondert mij niet. Blijkbaar is er niet zo veel overlap tussen
het forum en de mailinglist v.w.b. de actieve leden. De mailinglijst
is sowieso niet heel erg actief de laatste jaren. Blijkbaar wordt hij
wel door aardig wat mensen gelezen, wat ik een goede zaak vind. Tevens
is dit bewijs dat de mailinglist zeker NIET achterhaald is.

Ik vind het wel jammer dat er twee communities zijn. Zo groot is
Nederland ook niet, dus het zou beter zijn als we beide communities
kunnen verenigen. Zeker als er technische mogelijkheden zijn.
Natuurlijk moet het ene medium niet ten koste gaan van het andere
medium!

Gert-Jan, aangezien jij de knuppel in het hoenderhok hebt gegooid, is
het tijd om hem er nu maar weer uit te halen?

Frank