[OSM-talk-nl] Sites met OSM zonder attribution

Frank Fesevur ffes at users.sourceforge.net
Thu Oct 2 07:58:16 UTC 2014

Hoi,

Als ik het goed zie gebruikt de website http://www.zwemwater.nl
OSM-data om zijn kaart te renderen, maar ik kan nergens een
attribution vinden. Ook zijn er geen contactgegevens van de beheerder
van de website te vinden op de site. Alleen een verwijzing naar de
algemene nummers van de diverse provincies.

Daarnaast is sinds kort (nog in beta) een nieuwe site van de makers
van Buienradar verschenen: http://www.routeradar.nl/ Ook die gebruiken
volgens mij op OSM gebaseerde tiles maar ook hier zonder attribution.
Ze stellen zelf uitgebreide gebruiksvoorwaarden op, maar de toch niet
heel ingewikkelde gebruiksvoorwaarden van OSM respecteren ze niet.

Gegroet,
Frank