[OSM-talk-nl] Sites met OSM zonder attribution

Sebastiaan Couwenberg sebastic at xs4all.nl
Thu Oct 2 13:06:39 UTC 2014

> Maar o.a. om het OSM project meer bekendheid te geven, vragen we steeds
> dat er een copyright notice op de kaartjes staat.

Wanneer OSM data gebruikt worden en niet alleen tiles (die onder CC-BY-SA
licentie vallen), is de belangrijkste reden dat de ODbL licentie
attribution vereist zoals in duidelijke taal beschreven in de summary:

http://opendatacommons.org/licenses/odbl/summary/

De OSM legal FAQ is ook een goede resource om naar te verwijzen:

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Legal_FAQ/CC-BY-SA_Archive#I_would_like_to_use_OpenStreetMap_maps._How_should_I_credit_you.3F

In het schrijven zou ik deze links opnemen zodat men de achtergrond
informatie eenvoudig kan raadplegen.

Mvg,

Bas