[OSM-talk-nl] Chipknip tags

Maarten Deen mdeen at xs4all.nl
Fri Feb 27 08:24:12 UTC 2015

De Chipknip is sinds 1 januari niet meer operationeel. Ik denk dat de
oplaadpunten nu zo'n beetje overal ook wel weggehaald zijn, in ieder
geval zullen ze niet meer operationeel zijn.
Volgens Taginfo [1] zijn er nog 292 instances can chipknip in OSM. Ik
heb ze even gedownload en de meesten staan op banken (ik heb er in het
verleden zelf heel veel toegevoegd) en op winkels.
Is het een idee om die in een keer allemaal te verwijderen?
Verder is er ook nog een tag voor de betaling met een chipknip,
payment:ep_chipknip die veel minder gebruikt is [2], maar die kan ook
verwijderd worden.

Zijn er redenen om dit niet te doen?

[1] <https://taginfo.openstreetmap.org/keys/?key=chipknip>
[2] <https://taginfo.openstreetmap.org/keys/?key=payment:ep_chipknip>