[OSM-talk-nl] Beschikbaarheid van high-res luchtfoto's

Milo van der Linden milo at dogodigi.net
Tue Jul 7 22:18:01 UTC 2015

Dat is een hele mooie geste!

Wees voorzichtig; de luchtfoto's in NL worden door een handjevol partijen
gevlogen. Deze partijen zijn licentiehouder, niet de gemeente. Ik heb
recent meegemaakt dat we hemel en aarde moesten bewegen om de brandweer
gebruik te laten maken van gemeentelijke luchtfoto's, terwijl die zelf
(indirect) voor de burgemeesters opereren! Uiteindelijke voorwaarde voor
opname in mijn applicatie was: absoluut alleen toegankelijk voor de
brandweer..

Vraag dus bij de luchtfoto ook de officiƫle licentie tekst. Dan kun je goed
uitzoeken of het odbl compatibel is.

Met vriendelijke groet,

Milo