[OSM-talk-nl] ProRail spoordata import

Marc Gemis marc.gemis at gmail.com
Sat Mar 14 21:47:10 UTC 2015

> Zeer terechte vraag. De onderdelen binnen de groep 'Railway Tracks' zijn
> onderdelen die vrijwel altijd bestaande polylines (en nodes i.g.v. buffer
> stops) gaan vervangen. Ik ben in de veronderstelling dat het door jou
> beschreven probleem via de replace geometry tool
> <http://wiki.osm.org/wiki/JOSM/Plugins/utilsplugin2#Replace_geometry_.28Ctrl.2BShift.2BG.29>
> van JOSM te ondervangen is. Deze vervangt alleen de vorm (en niet de tags
> en relations). Tevens zal ik de genoemde onderdelen voor het laatst bewaren
> en vervolgens met veel zorg in kleine delen importeren. Kan je je daarin
> [...]

Heb je die replacement geprobeerd ? Ik heb even een weg getekend en
geprobeerd een andere weg die deel uitmaakt van een relatie te vervangen.
Dit lijkt niet te lukken, behalve als de begin- en eindknoop van de nieuwe
en oude weg samenvallen. Het lijkt me al sneller te gaan als je de
verbeterde spoorlijnen gewoon zelf intekend door de bestaande knopen te
verschuiven. Dat toont ook meer respect voor je voorgangers.

Ik denk dus dat je best eerst de tools wat beter leert kennen voordat je
daadwerkelijk overgaat tot het schrijven van een import proposal, anders ga
je je voorstel er nooit doorkrijgen. Ze zijn heel kritisch op de import
mailing list. Dus niets veronderstellen, maar zelf uitproberen. Ik zou je
ook aanraden een tijdje manuele wijzingen te maken om een beter gevoel te
krijgen met de data en manier van mappen binnen OSM.

mvg