[OSM-talk-nl] Jachthavens

Marc Zoutendijk marczoutendijk at mac.com
Tue May 19 19:02:24 UTC 2015

Op 19 mei 2015, om 20:28 heeft Ronald Stroethoff <stroet43 at zonnet.nl> het volgende geschreven:

> Weet iemand hoe je een jachthaven moet taggen?
> Volgens mij begin je met : leisure=marina
> Maar helaas loopt dan het water eruit.
> zie:
> http://www.openstreetmap.org/#map=18/52.21997/4.54718
>
> Wellicht is het dan toch verstandig om dan toe te voegen:
> natural=water

Hoe doen anderen dat?
Ga naar openpoimap: http://openpoimap.org
Zoom de kaart in op bv Middelburg

1. ga naar het invoerveld User Pois - rechtsboven op het scherm.
2. klik op clear
3. vul in {Zeeland}leisure=marina
4. klik show

Je ziet dan alle keren dat leisure=marina is gebruikt in Zeeland.
Je ziet dan ook dat iedereen daar een aparte node voor gebruikt.
Dus niet het water taggen maar een node toevoegen.

Lees ook de gebruiksaanwijzing van openpoimap via het vraagtekentje in de titel.

Marc.