[OSM-talk-nl] Luchtfoto's 2014 CycloMedia

Frank Steggink steggink at steggink.org
Sun Jan 10 20:40:09 UTC 2016

Maarten,

Zoals ik artikel 1.3.4 interpreteer van de ToU denk ik dat het niet is
toegestaan om deze luchtfoto's tezamen met OSM te visualiseren. Het
enige wat is toegestaan, is om ze te gebruiken voor het bijwerken van
OSM. Je mag niet de key die je ontvangen zou moeten hebben (of gaat
ontvangen) delen.

De meest gedetailleerde luchtfoto's van Bing hebbne in het algemeen
dezelfde resolutie. In ieder geval is de kwaliteit van de
Bing-luchtfoto's vaak niet denderend, omdat ze voor een deel ook via een
satelliet genoemn zijn. Verder zijn de Bing-foto's al een jaar of 5 à 6 oud.

Er is hier gekozen voor de 2014-foto's, omdat dat ten tijde van de
bespreking de meest recente dataset was. (De 2015 foto's werden nog
verwerkt.) Of en wanneer de 2015-foto's beschikbaar worden gesteld, moet
nog worden bekeken. Dat hangt ervan af hoe het gebruik van deze foto's
wordt ervaren. Cyclomedia gebruikt OSM zelf ook, dus ze hebben zelf ook
belang bij deze samenwerkeign.

@Johan/Gert-Jan: waarom is er gekozen voor een engelstalige ToU?

Groeten,

Frank