[OSM-talk-nl] postkantoren in Nederland

Ronald Stroethoff stroet43 at zonnet.nl
Sun Sep 11 08:45:00 UTC 2016

Enige jaren geleden zijn in Nederland alle postkantoren gesloten.
Je kunt er van vinden wat je wilt maar dit is nu een maal de situatie.
sindsdien zijn er in een flink aantal gewone winkels balies geopend voor het
afhandelen van postzaken.
volgens de webpagina:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:post_office:type
moet er dan aan een dergelijke winkel de volgende taq toegevoegd worden:
post_office:type=post_partner

Op de website "http://overpass-turbo.eu" kan je zoeken op
"amenity"="post_office".
Er wordt dan gezocht in het dan geopende venster.
Ik was een beetje verrast door de hoeveelheid postkantoren in Nederland die
vervolgens zichtbaar werden.
Ik denk dat het geen goede indruk maakt als er nog zoveel postkantoren
zichtbaar zijn.
Hoe gaan we daarmee om?