[Talk-ro] OpenMap.ro

Ciprian Talaba cipriantalaba at gmail.com
Tue Jan 5 22:14:17 GMT 2010

După această (mini) vacanță de sărbători am reușit să îmi găsesc cheful
necesar de a mai aduce ceva nou pe OpenMap.ro <http://www.openmap.ro/>. Am
lansat așadar versiunea 0.2.6 cu ajutorul căreia sper să aduc în prim plan
una din posibilitățile mai puțin folosite, dar foarte necesară pentru o
hartă cu adevărat completă: căutarea la nivel de adresă, binențeles acolo
unde datele există momentan în OSM.

Iată câteva exemple de căutări:

   - caută o localitate: este suficient numele localității sau chiar numai o
   parte din acesta (diacriticele nu sunt necesare, nu se face diferență între
   litere mici și mari).
      - *Galati*
      - *sighetu*

   - caută o stradă într-o anumită localitate: va trebui să specificați
   numele străzii și apoi numele localității (eventual separate prin virgulă,
   ordinea este importantă).
      - *universitatii, galati*
      - *galati bucuresti* (a se observa ordinea, în cazul de față se caută
      strada galati din localitatea bucuresti)

   - caută un număr de pe o stradă, dintr-o localitate: ordinea pe care va
   trebui să o specificați este: numărul dorit, urmat de numele străzii și apoi
   numele localității.
      - *17, universitatii, galati*
      - *13, studioului, bucuresti*

Pentru a adăuga adrese în cadrul OSM va trebui să folosiți așa numita schemă
Karlsruhe, cea care a devenit un standard pentru OSM chiar dacă pe Wiki este
marcată ca “proposal”: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Karlsruhe_Schema.
Este folosit un server propriu care din păcate prezintă riscul de a deveni
offline la bunul plac al celor de la RDS așa că vechiul mecanism este
păstrat ca și backup.

Pe lângă această nouă posibilitate am făcut mici retușuri adăugând o
secțiune pentru exemplele de căutare (necesară mai ales după noile
modificări) iar modul de prezentare a Permalink-ului a fost actualizat
pentru a nu mai fi confundat cu textul ce formează notița de copyright.

Spor la adăugat adrese!