[Talk-ro] Probleme cu Potlatch si tag-ul name

Attila Asztalos attila.asztalos at gmail.com
Mon Jul 26 18:41:18 BST 2010

  2010/7/24 Cristian Draghici <cristian.draghici at gmail.com>
> Ar fi o varianta sa evaluezi changeset-urile facute cu user-ul tau in
> ultimele zile si sa le repari una cate una.

Da, stiu ca asta s-ar putea face dar a verifica in paralel doua liste
(cea cu changeset-urile originale si cea cu corectarile deja facute)
este metoda cea mai anevoioasa si susceptibila la erori la care m-am
putut gandi; cum in cercurile OSM prelucrarile gen filtrare de date sunt
lucruri triviale in general (mai putin insa pentru userii "dummy class
non-coder" ca mine), m-am gandit ca poate cineva stie o metoda simpla de
a deriva o lista direct din datele curente. Oricum, mersi pentru idee.

Intre timp insa am corectat complet erorile - cel putin asa sper - cu
ajutorul OSM wiki, XAPI si un pic de search/replace. Pentru cei eventual
interesati, metoda a fost urmatoarea:

1) Folosind XAPI OSM, se poate obtine un extras pe o zona, filtrat dupa
un anumit tag - aici, dupa tag-ul "place" - printr-un query de forma
http://www.informationfreeway.org/xapi/0.6/node[place=*][bbox=22.49,44.73,27.44,47.53],
rezultand un fisier tip XML (acceptabil ca marime).
2a) Se deschide fisierul respectiv in Notepad++, dupa care se rostesc
urari calde la adresa autorului intrucat N++, desi stie regex-uri, nu
stie nici multi-line, nici expresii negate (si autorul tace malc din
2005, de cand se plange lumea de asta pe bug tracker)
2b) Se inlocuiesc toate newline/linefeed-urile dintre tag-uri in mod
ne-regex standard, rezultand linii lungi cu cate un "node" pe linie
3) Se trece fisierul respectiv prin grep, sub forma "grep -v 'name'
fisier_cu_linii.xml > rezultat.xml", deoarece grep, spre deosebire de
N++ stie sa caute si dupa lipsa unei expresii pe linie, rezultand un
fisier care contine doar nodurile fara tag 'name'
4) Profit! - aaaa, mai bine zis, implementarea corectiilor, ceea ce am
si facut.

Ma intriga totusi in continuare ce s-a putut intampla, pentru ca un
lucru e cert pentru mine - n-a fost eroare de pilotaj (repetata de vreo
50 de ori...).

In alta ordine de idei, am prins si o ciudatenie fara nume care nu
provenea de la mine:

<node id='268550009' lat='46.7746337' lon='26.4983572' user='alex-map'
timestamp='2008-06-05T08:12:54Z' uid='30383' version='4'
changeset='54188'><tag k='created_by' v='Potlatch 0.9c' k='is_in'
v='Bacău;Romania' k='place' v='village'/></node>

Este oare un duplicat al satului Borlesti din apropiere...?

     - Max