[Talk-ro] Starea drumurilor in Romania

Francisc TOTH yo6own at yahoo.com
Mon Sep 6 10:57:47 BST 2010

Salut!

Ideea ca idee nu este a mea, stiti bine ca au fot niste dezbateri furtunoase aici despre cum ar trebui sa marcam in OSM un drum judetean, dar care in loc de asfalt e un drum de carute, sau mai rau, se pierde in iarba. Rezolutia a fost ca le marcam respectand detaliile administrative, iar cu starea drumului mai vedem noi, punem surface, etc.
Rezolvarea mi s-a cristalizat in momentul in care am gasit o comunitate(moto) care adunase deja multe date despre starea drumului si promitea in continuare sa contribuie cu rapoarte din teren, fiindca stim ca degeaba facem softuri de prelucrare cand nu  avem ce prelucra. Am facut specificatiile de user si apoi Ciprian a facut softul.
Fara sa intru in amanunte, vreau doar sa precizez ca datele sunt stocate in OSM prin parametrii standard "surface","smoothness","lanes" exact asa cum sunt descrisi in Wiki, si exact in spiritul descrierii din wiki, pentru ca datele care intra in OSM sa fie reale si refolosibile, iar harta moto/auto sa contribuie cu un flux de date corecte catre OSM, si beneficiul sa fie in ambele directii.