[Talk-ro] Starea drumurilor in Romania

Francisc TOTH yo6own at yahoo.com
Mon Sep 6 12:10:59 BST 2010

Daca am inteles bine intrebarea, am sa incerc eu un raspuns.

Ar trebui cate un link din fiecare harta catre cealalta, fiind din acceasi familie.

Un "stare a drumului" este definita in mod unic pe un tronson prin tripletul (surface,smoothness,[lanes]) si cu info suplimentara prin paramentrul surface_survey; Dar stim ca acelasi drum se simte diferit pentru fiecare categorie de vehicule in parte. De exemplu, un drum cu denivelari pe care un SUV competent il parcurge in confort cu 80km/h, un automobil sport s-ar putea sa obtina confortul reducand viteza pana la 40km/h. La motociclete la fel, sunt cateva categorii. In spatele colorarii drumurilor exista o matrice a carei valori am inceput-o prin rationament logic, dar am tunat-o mai apoi la presiunea realitatii. Aceasta matrice functioneaza pe harta moto, si alta matrice functioneaza pe harta auto. Matricea auto e mai proaspata, e derivata din cea moto dar ar putea suferi modificari, deoarece moto nu e auto. Ca user al ambelor categorii de vehicule pot sa spun ca sunt diferente mari la unele aspecte, si altele nu.

Apoi, in filtrarea listei de POI-uri sunt(vor fi) diferente intre moto si auto. Pornind doar de la specificul ca auto e in 90% utilitar si moto 90% for fun, pornesc diferentele. De exemplu, trecatorile si drumurile virajate ale trecatorilor sunt atractii speciale pentru multi motociclisti. De exemplu Pasul Ciumarna nu prea e tinta calatoriei auto, dar e "loc sacru" pentru moto. Diferente ar ma fi si din demografie si altele, si cred ca ar iesi prea complicat daca le-am amesteca.

Inca o diferenta intre harti e fortata de formularul de Rapoarte Drumuri: esti intrebat de categoria de auto in harta auto si de categoria moto in harta moto. Chiar conteaza ca cele doua tabere sa nu se influenteze pentru ca din rapoartele astea trebuie sa extragem starea corecta a drumului.