[Talk-ro] Proiectul saptamanii/lunii

Andrei Stefan andrei.m.stefan at gmail.com
Sat Jan 8 11:29:02 GMT 2011

Salut,
Eu lucrez la un proiect planificator de transport in comun pentru Bucuresti
care are la baza harta OSM, si doresc sa dau inapoi comunitatii statiile si
linille de transport din Bucuresti.

Conceptele de statie si linie sunt similare fata de OSM, insa am si cateva
diferente.

Statiile le plasez pe way-uri (pe noduri componente ale way) si nu langa.
Fac asta deoarece in rutare nu ma ajuta deloc sa pun statia langa way,
pentru ca nu ar fi nici o legatura intre strada si statie. Un exemplu este
ca pentru o ruta formata din way-uri nu pot gasi statiile de pe parcurs.
Statiile puse langa way sunt foarte bune in prezentare, insa nu asta
urmaresc.

Liniile de transport (servicii) le-am gandit similar cu relation:route, insa
cu o mica adaugare, pentru way-uri compomente precizez nodul de inceput si
nodul de sfarsit al segmentului utilizat. In principiu 2 strazi se
intersecteaza o singura data, si daca enumeri way-uri e simplu sa gasesti
segmentele, insa asta nu se intampla mereu. Luati exemplu un traseu care
merge pe Bd. Unirii si prin Piata Unirii. Aceste 2 strazi se intersecteaza
de 2 ori, si nu se poate gasi traseul care urmeaza.
Am introdus experimental traseul liniei 123 in Bucuresti si pe OVPNKarte
sunt cateva probleme la randare din acest motiv.

In alta ordine de idei, am folosit harta de a postat-o Strainu, si este
foarte buna si exacta. O puteti gasi suprapusa cu reteaua stradala la
http://transbuc.info/
Anticipez ca peste 2-3 luni o sa pot dau comunitatii toate statiile si toate
traseele din Bucuresti.
Andrei Stefan