[OpenStreetMap Serbia] Pozdrav svima

Vladimir Simunic astroshima at gmail.com
Sun Sep 25 13:49:25 BST 2011

On Sun, 2011-09-25 at 12:51 +0100, Dragutin Cvetkovic wrote:
> Pozdrav,
>
> 1) Komunikacija: Ova ekipa ljudi sto se okupila ovde mora aktivinije
> da medjosobno komunicira. Mailing lista jeste dobra ideja, medjutim
> ponekada je zdravije imati nesto "zivlje" poput IRC-a. U tom smislu,
> ako se slazete, mogu da organizujem IRC kanal na nekome od javnih
> servera, gde bi smo mogli da pocnemo da se okupljano.

Eh ja odavno želim da stupim u kontakt sa Novosađanima koji crtaju Novi
Sad ali ne znam kako... Inače mogućnosti za saradnju na lokalu su
poprilične ...

>  pa ce onda moj komsija
> da upisuje svoj komsiluk na arapskom, a ja na klingonskom, jer se tako
> osecam ovog jutra.

Tako (može da) se taguje unos podataka na primer u Google Map Makeru (to
nije aplikacija za OpenStreetMap). Tamo svako može da unese naziv za
feature na svom ili tuđem jeziku i/ili pismu. Ako na primer srpska ulica
ima nazive na drugim jezicima/pismima i ako neko zna da ih napiše - može
i treba! A ako ne zna ili toga nema a to treba, onda softveri to sami
generišu na osnovu unetog ili po drugim kriterijuma.
Taj problem sa pismima (vezano posebno za unos a posebno za
prezentovanje podataka) je (po mom mišljenju) odavno rešen u drugim
aplikacijama i to nije korisnički već programersko/projektantski
problem!
Eh .. ali treba znati projektovati/programirati! Treba znati pravo,
lingvistiku, itd ...! Treba zasukati rukave i raditi a to sve nije
nimalo lako...

> Ako ima
> dosta ljudi iz dijaspore kojima je cirilica problem, evo jedinstvene
> prilike da je nauce.
> Na kraju, kao sto je (nisam siguran, ali mislim da je) Pedja rekao, mi
> nismo nikakav faktor koji moze o tako necemu da odlucuje u ime naroda
> i drzave, a narod i drzava su definisani ustavom drzave, tako da tu
> zaista nema sta dalje da se polemise. Kome nije jasno, nek otvori
> http://www.srbija.gov.rs/ pa nek proceni koje je pismo primarnije a
> koje sekundarno medju jednakim.

BTW mislim da ljudima ne treba braniti da taguju na svojim jezicima
i/ili pismima jer je to osnovno ljudsko pravo zagarantovano UN
poveljom ... Kada je "Google" nekada davno bio izostavio ("Srpsku")
Latinicu služeći se sličnom argumentacijom i kada je izgledalo da ne
haje preterano za taj problem ja sam tada bio (privremeno) prekinuo
volontiranje za njih.