[OpenStreetMap Serbia] Bing podloga i odstupanje

Vladimir Simunic astroshima at gmail.com
Sun Sep 25 14:49:47 BST 2011

On Sun, 2011-09-11 at 22:40 +0200, Marko Djordjevic wrote:
> odredjena nesaganja stvarne pozicije sa slikom iz satelita je
> ocekivano. satelit ne slika bas sve pod pravim uglom (nekim zgradam
> vidis i celi zid) i to dovodi do zakrivljenja.  vrovatno postoji jos
> po neki razlog.

Da hvala to mi je poznato. Ovde je međutim veoma bitno napomenuti da su
te slike u stvari kao što je poznato "ortosnimci" (orthophoto) dakle
digitalno prerađeni u ortogonalnoj projekciji tako da zakrivlenja
"nema"(!) iako se ona naizgled "vide". Znači bitno je da se zgrade
crtaju po osnovi gde dodiruju tlo a ne po krovu ...

> koliko god ovo iznad bilo istina ili ne, ideja osm-a je da se radi po
> gps trace-ovima, jer na kraju zelimo da mapu stavimo na neki uredjaj
> koji ce nas odvesti na date koordinate.

Naravno ali:
1. ja nemam GPS.
2. Zatim Ortosnimci su u već manje ili više uspešno GPS kalibrisani, pa
zato i služe za izradu mapa...

> tako da kada sumnjas na poziciju najsigurnije je da uradis gps trace
> sam proveris sta je tacno ili u josm-u ucitas tudje.

Hvala. Trnutno dakle koristim 2 stvari da "proverim tačnost" lokacije na
Bing podlozi pre nego što počnem sa crtanjem:
1. Kao što si preporučio (učitam tuđe GPS traceove)
2. Uporedim koordinate nekih tačaka i/ili merim dužine pomoću dostupnih
aplikacija. Kada očitam koordinate (ili dužinu) pomoću JOSM (Bing) to
zatim uporedim sa istim stvarima u Google Earth i sa Geoportalom; tako
stičem predstavu da li i kakvih bi eventualno odstupanja moglo da bude.
Najčešća su odstupanja GPS traceova ali ponekad i podloga zna da
odstupa ... (Naravno za crtanje koristim isljučivo Bing podlogu tamo gde
sam "siguran" da ne odstupa)
PS: Napravio sam "uradi sam" policijski merač dužine puta od drške za
metlu, brzinometra bicikla, magneta i točka od kolica za bebe ali ga do
sada nisam baš upotrebljavao ... Ako nabavim/napravim teodolit za
merenje uglova verovatno ću ga staviti u pogon mada bi već sada mogao da
mi posluži za proveru dužina koje očitavam u softverima ...