[Talk-se] admin_level

Konrad Skeri konrad at skeri.com
Thu Aug 27 20:48:52 BST 2009

torsdagen den 27 augusti 2009 20.34.03 skrev du:

> Jag tycker att det kräver lite efterforskning. Vad motsvarar gränserna
> i Danmark och Finland?

Enligt wikin har Danmark regioner på nivå 4 och kommuner på 7.
Finland har län på nivå 4, "Regions" på 6, "Sub-regions" på 7 och kommuner på
8.
Norge har Landsdelar på 3 (används dock inte i kartdatan) fylken på 4 och
kommuner på 7.

Så för likhet med våra nordiska grannar så borde väl länen ligga kvar på 4,
5-6 för tillfället tomma och 7 för kommuner.