[Talk-se] Nasjonalparker.

Erik Johansson erjohan at gmail.com
Sat Aug 29 11:38:53 BST 2009

> Jag skrev en kommentar om detta för ett tag sedan på:
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Talk:Proposed_features/conservation
> Jag tycker att "conservation" är ett bra namn på vad det är. Frågan är var det
> ska ligga. nature=conservation, land_use=conservation, border?

Det finns 6555 nationalparker i världen[1], jag tycker nog att de ska
taggas så att det är uppenbart att de är nationalparker. Självklart
kan man ha andra taggar också, men den viktigaste är väl den som
beskriver vad det är?

Alltså något av
nature=consevation; land_use=nationalpark
leisure=nature_reserve; land_use=nationalpark
alt. land_use=national park

[1]http://en.wikipedia.org/wiki/National_park