[Talk-se] WMS-tjänst för lundabilderna

Andreas Vilén andreas.vilen at gmail.com
Tue Nov 30 09:32:50 GMT 2010

Hej, vi behöver lite hjälp att få WMS-tjänsten för Lunds kommun att
fungera som den ska. Länken läggs inte ut här, men ni kan få den om ni
mailar mig.

Just nu fungerar det i Merkaartor, men inte i Josm. Inställningarna i
Merkaartor har projektion EPSG:3008 och filformat jpeg. Bilderna syns
där, men åtminstone för mig extremt pixligt (går det på nåt sätt att
zooma in bilderna, som det går i Josm genom att ladda ner dem när man
är på ett högre zoomläge?), men för Britta fungerar det bra. Därför
antar jag att jag gjort något fel här. I Josm får man felmeddelande
"Undantag inträffade" när man använder samma inställningar som i
Merkaartor. Det vore förstås bäst att kunna jobba med bilderna i Josm,
så jag undrar om någon vet någon bra lösning till detta problem. Har
det med projektionerna att göra, var min första tanke?

Tacksam för alla tankar och svar!

MVH Andreas