[Talk-se] "Kontorsmappningsträff" i Lund

Andreas Vilén andreas.vilen at gmail.com
Sun Oct 17 01:27:13 BST 2010

Tack för respons! Då kör vi på den 23:e. Det kommer några från
kommunen också och jag har förmodligen med en mapparkompis också så vi
är isf fyra OSM:are. Kanske lika bra att vi inte är för många så vi
får redigeringskonflikter (vi får planera vilka områden vi ritar i i
förväg).

Angående broschyrer och bilder så ska jag ta lite bilder (ska se om
kommunen kan ställa upp med en vettig kamera) och en broschyr hade
varit bra att ha. Jag kan själv printa några exemplar på universitetet
där jag har gratis utskrifter. Har redan skrivit ut några flygblad där
som jag kan ta med mig också.

Några rent mappningstekniska frågor: jag rekommenderar att de som
tänkt att rita byggnader laddar ner följande plugin för förenklat
ritande: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/JOSM/Plugins/BuildingsTools
Den skapar automatiskt en rektangel taggad som building=yes. Förbered
gärna också med WMS-plugin om ni inte redan har den och senaste
versionen av JOSM!

Vi ses nästa lördag! Då IRC-loggen verkar vara sökbar via google vill
jag inte skriva mitt mobilnummer här men det går att finna via Eniro
och kan vara bra att ha för samordning på stationen. Preliminärt
gäller samling 16.00 i västra stationsbyggnaden.

MVH Andreas