[Talk-se] Status Europavägar

Peter Kindström peter2010 at infolagret.se
Mon Oct 18 18:23:52 BST 2010

Hej!
Nu har jag kontrollerat klart alla Europavägar. Det är egentligen bara
småsaker kvar, som jag lista här nedan.

Jag har INTE uppdaterat på wikin, utan detta är ett eget test av min idé
att skapa en mer visuellt trevlig statussida för OSM i Sverige. Om du
åtgärdar något får du gärna avrapportera det (klicka bara på raden) på
följande sida:
http://www.infolagret.se/openstreetmap/national.php?ref=europa
och eventuellt också på OpenStreetBugs!

(När jag får tid/ork tänkte jag utöka mina script så att jag kan skapa
en wiki-tabell automatiskt utifrån datat på ovannämna webbsida. Då kan
jag enkelt klippa & klistra in den färdiga tabellen på wiki-sidan - allt
för att slippa dubbelarbete.)

OSB = OpenStreetBugs
-------------

E 04 (Helsingborg - Haparanda)
Två korsande vägar norr om Skellefteå saknas (inlagd i OSB) //Kin
Ny avfart Skuleberget bör kollas (OSB) //Kin
I Ullånger behövs mer kartläggning så E4 får kontakt med anslutande väg
(OSB) //Kin
Verifiering av på- & avfarter behövs i Jönköping, trafikplats Torsvik
(OSB) //Kin
Verifiering av på- & avfarter behövs i Jönköping, trafikplats Råslätt
(OSB) //Kin
Mindre, anslutande väg saknas södor om Gränna (OSB) //Kin
Södergående av- & påfart kollas, trafikplats Lagan norr om Ljundby
(OSB) //Kin
Avfart kollas, trafikplats Skånes Fagerhult norr om Örkelljunga
(OSB) //Kin
Flera fel kollas, trafikplats Ljungaskog & Eket, söder om Örkelljunga
(OSB) //Kin
Avfarter kollas & namn saknas, trafikplasten söder om tr.pl. Eken söder
om Örkelljunga (OSB) //Kin
Avfarter kollas & namn saknas, trafikplats söder om Åstorp (OSB) //Kin

E 06 (Trelleborg - Norska gränsen)
Påfart söderut saknas i Ljungkile (OSB) //Kin
Ev. saknas bo/tunnel i höjd med Uddevalla (OSB) //Kin
Nya sträckningar byggs //Kin

E 12 (Holmsund - Norska gränsen)
Umeå - Lycksele: Most exits present. Complete with speed limits //Wiki
Storuman - Norwegian border: Seems to be roughly placed from sat/aerial
images. Almost no exits. //Wiki
Generellt saknas nog många mindre vägar kring E12, men de som finns
ansluter ok mot E12 //Peter

E 18 (Norska gränsen - Kapellskär)
Av-/påfart saknas, öster om trafikplats Frötuna, Norrtälje (OSB) //Kin
Avfart österifrån saknas, vid korsning med väg 55 i Enköping (OSB) //Kin
Väg saknas mellan Skälbymotet & stadvägnätet, i Västerås (OSB) //Kin
Av-/påfarter saknas, trafikplats Eriksberg, Hallstahammar (OSB) //Kin
Påfart österut saknas, trafikplats Sörstafors, Hallstahammar (OSB) //Kin
Påfart västerut saknas, trafikplats mitt emellan Hallstahammar & Köping
(OSB) //Kin
Påfart västerut saknas, trafikplats väster om Köping (OSB) //Kin
Påfart norr/österut saknas, i Örebro (OSB) //Kin
Ev felritad avfart (jmfr med Eniro), avfart mot Örebro flygplats
(OSB) //Kin
Påfart västerut saknas utanför Vintrosa (OSB) //Kin
Korsning bör kollas, vid Lekhyttan (OSB) //Kin
Diverse småfel i Karlskoga (OSB) //Kin
Av/påfart saknas mitt mellan Karlskoga & Linnebäck (OSB) //Kin
Avfart västerifrån saknas, Solbakemotet i Kristinehamn (OSB) //Kin
Vägar saknas i två avfarter kring Skattkärr (OSB) //Kin/danme
Avfart norr/österifrån saknas, Segmomotet i Segmon (OSB) //Kin
Väg saknar anslutning mot E18 i Sillerud (OSB) //Kin
Diverse av/påfarter i Årjäng (OSB) //Kin

E 20 (Malmö - Göteborg - Stockholm)
Verkar sakna nummer mellan Arboga & Örebro //Kin
Flera av- & påfarter saknas i Kungsör (OSB) //Kin
Konstig av-/påfart bör kollas, öster om Kungsör (OSB) //Kin
Av- & påfarter saknas utanför Torshälla (OSB) //Kin
Kolla planskilda korsningar mellan Strängnäs & Eskilstuna (OSB) //Kin
Plankorsning eller bro/tunnel strax nordost om Laxå (OSB) //Kin
Kolla att avfart norrut är ok, korsning E20 & Rv42 i Vårgårda
(OSB) //Kin
Saknas ev tunnel/bro i Nääs-motet, Floda? (OSB) //Kin
Saknas ev tunnel/bro i nästa mot i Floda? (OSB) //Kin
Ånäsmotet i Göteborg behöver kollas (OSB) //Kin
Litet ritfel Olskroksmotet i Gbg (OSB) //Kin
Av- & påfart norrut saknas, öster om Frillesås (OSB) //Kin
Avfart norrifrån saknas trafikplats Falkenberg södra (OSB) //Kin
Påfart söderut saknas, söder om Östra Karup (OSB) //Kin
Kolla påfart norrgående, trafikplats Varatorp i Helsingborg (OSB) //Kin

E 22 (Trelleborg - Kalmar - Norrköping)
Verkar saknas väg under E22, strax norr om Söderköping & Göta kanal
(OSB) //Kin
Sträckan Gusum-Söderköping saknas 4-5 korsande, större vägar (OSB) //Kin
Ev förbättra av- & påfarter, trafikplats Gamleby centrum (OSB) //Kin
Påfart norr- och söderut saknas, trafikplats Fårbo norr om Oskarshamn
(OSB) //Kin
Påfart norrut saknas, trafikplats Oskarshamn södra (OSB) //Kin
Påfartar förbättras, trafikplats Oskarshamn norra (OSB) //Kin
Kolla norrgående avfart, trafik Norrehe i Hörby (OSB) //Kin
Påfart norrut saknas, trafikplats Lindsdal & Rockneby norr om Kalmar
(OSB) //Kin
Avfarter saknas, Halltorp (OSB) //Kin

E 45 (Göteborg - Karesuando)
Har bara "int_ref" och ingen "ref" söder om Jokkmokk //Kin

/Peter Kindström