[Talk-se] OSM på Internetdagarna

Peter Kindström peter2010 at infolagret.se
Thu Oct 28 19:08:46 BST 2010

Hej alla!
Under tisdag & onsdag var jag på Internetdagarna tillsammans med
Wikimedia. Tanken var att sprida lite info om OSM.

Tyvärr var det ganska liten fokus på kartor, men ett 20-tal broschyrer
gick i all fall åt. Detta var ju mer föreläsningar än en mässa och vi
hade en undanskymd plats. Personligen var det ändå givande och jag fick
en del idéer om hur jag/vi kan fortsätta sprida information om OSM - och
i slutänden kanske också få stöd & hjälp på olika sätt.

Den 10-11 november är det konferensen GEOINFO 2010 i Uppsala. Är det
någon som ska dit? Tyvärr kostar allt pengar, men jag tänkte undersöka
om inte OSM kan få komma in utan att betala... Är det någon som har bra
kontakter vi kan använda för det?

Till sist vill jag slå ett slag för det Nyhetsblad jag gjort. Mest
riktat till de som inte vet så mycket om OSM:
  http://www.infolagret.se/openstreetmap/info.php
Skriv ut det och sprid det, så vi får fler kartritare!

--
Peter Kindström