[Talk-se] Lägg ihop dubblerade relationer och ta bort den felaktiga

Markus Lindholm markus.lindholm at gmail.com
Thu Apr 28 19:13:57 BST 2011

Hej

Följande tror kan vara en framkomlig väg i JOSM

- Ladda ner de två relationerna via File -> Download object... (så
slipper du allt allt annat som finns i området)
- Radera den nya relationen (alla dess barn kommer att finnas kvar)
- Skapa ett filter med kriteriet child id:39085
- Invertera det filtret, nu borde du bara se objekten som var barn
till den nya relationen
- Addera dem till den gamla relationen

Lycka till
/Markus