[Talk-se] Gatubilder tagna av andra

Erik Johansson erjohan at gmail.com
Tue Jan 4 00:45:24 GMT 2011

2011/1/3 Andreas Vilén <andreas.vilen at gmail.com>:
> Var finner man denna "gängse standard"? Handlar det bara om politik
> och ideologi eller ligger det något som är relevant för att skapa en
> bra karta som följer våra upphovsrättsregler bakom?

Att undvika gråa upphovsrättszoner är det jag har hört folk använder
som argument för att inte använda gatuvyer och liknande problematiska
källor till information.

"Det må vara ok lagligen men vi har ingen möjlighet att försvara oss i
ett rättsfall om vi blir stämda. "

Jag har länge velat starta en piratedmap.org där man lägger upp
information från data som är i grå zoner, och sedan vänta på att bli
stämd. Bara för att se om det är ett problem.

/Erik.