[Talk-se] Taggning av multipolygoner

Markus Lindholm markus.lindholm at gmail.com
Sat Jan 15 09:25:38 GMT 2011

2011/1/14 Ture Pålsson <ture at lysator.liu.se>:

> Ah, det var ju enkelt. Min hjärna var visst låst på menyvalet "Hämta
> från OSM" på något vis...
>
> Här är, för den patologiskt nyfikne, en lista på alla
> mutipolygon-relationer i Sverige (enligt Geofabrik, för ett par dagar
> sedan) som inte bara saknar intressanta taggar på relationen, utan
> också saknar outer-vägar med intressanta taggar (flera av dem verkar
> helt sakna outer-vägar) (relationsid, roll, vägid, väg-taggar):

Det finns myriader av skummiteter i databasen bara i Sverige. Själv har
jag senaste tiden spenderat en del tid med OSM Inspector
http://tools.geofabrik.de/osmi/

Försöker få bort duplicate ways (under View:Routing) från Sverige.
Norrland borde vara rent och Svealand börjar arta sig...
Duplicate ways ställer till det för routing:en.