[Talk-se] inventering av cykelnät - saker att tänka på?

Henrik Lundqvist h.lundqvist at gmail.com
Sat Jan 21 13:17:11 GMT 2012

Hej alla

För att göra jämförelser på väg och speciellt cykelvägar så är det
Trafikverkets NVDB som gäller. Där kör man hårt med att kommunerna ska
rapportera in företeelserna cykelvägar, banor etc. Om man fick ngn att som
tex ex-jobb jämföra OSM och NVDB så kunde man kanske få in foten på
Trafikverket. Och eftersom det är kommunerna som för in alla företeelser
till NVDB så kan man säkert kommunvis få samma info till OSM. Blanda inte
in Lantmäteriet! Deras för skattemedel insamlade data är deras intäktskälla
och deras vägdata är beroende av och en avskalad variant av NVDB.

Mvh
Henrik