[Talk-se] Mekanisk redigering: uic_ref på busshållplatser

Essin user.essin at gmail.com
Sat May 27 09:40:13 UTC 2017

Jag upptäckte att det finns en mer specifik tagg för Samtrafikens (och
motsvarande) referensnummer: gtfs_id=* [1][2]. Jag modifierar därför mitt
förslag: uic_ref=74nnnnn och stop_id=74nnnnn ska ändras till
gtfs_id=7400nnnnn i stället för nat_ref, och ett antal
public_transport=stop_position och =stop_area där jag redan har hunnit
ändra för hand ska ändras från nat_ref=7400nnnnn till gtfs_id=7400nnnnn. Om
det inte kommer några invändningar genomför jag antagligen detta i början
av nästa vecka.

Vänliga hälsningar
Essin

[1] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/General_Transit_Feed_Specification