[Talk-se] Naturvårdsverkets nya Nationella MarktäckeData

egil egil at riseup.net
Fri May 3 20:59:31 UTC 2019

Hej på er

Här finns en annan intressant importstrategi med tasking manager-filer
som output. https://www.openstreetmap.org/user/itsamap!/diary/152909

Kanske är detta bästa vägen även för denna import?
(det möjliggör att ha denna data som underlag under lång tid framöver
för folk som vill kartlägga landuse genom att utgå från NMD som grund om
dem tycker det är lättare.)

Se "merge workflow" som beskrivs här:
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Import/Catalogue/US/BingBuildings#Data_Merge_Workflow

Mvh