[Talk-se] SCBs öppna geodata är CC-BY :(

Sebastian Johansson steamruler at gmail.com
Sat Nov 9 13:02:30 UTC 2019

Hittade den här mallen liggandes på bloggen, men den är på engelska.
Borde gå att översätta.

Värt att notera är att SCB inte har CC-BY rakt av, då de har tillägget
"Om du själv har bearbetat data från SCB ska du inte ange källa."

https://blog.openstreetmap.org/2017/03/17/use-of-cc-by-data/
https://drive.google.com/file/d/0B3PN5zfbzThqeTdWR1l3SzJVcTg/view