[Talk-se] Hjälp med vandringslederna

pangoSE pangose at riseup.net
Wed Jan 1 11:51:55 UTC 2020

Hej :)

Jag har under det senaste år fokuserad på leder i SE och få bra ordning
och etapper på alla som finns beskrivna.

Dem gånger jag frågat (tex om Världsarvsleden) har jag fått ok att rita
efter externa kartor.

Läget är halvbra i dagsläget eftersom många leder fortfarande är
inkompletta i databasen. Vi har jättemånga långa fina leder :)

Jag efterfrågar därför flera händer till arbetet.

Exempel på jobb att göra är:

* St. Olavsleden - etappindelning (5 st), övergripande relation
* Birgittaleden - Kontakta Emanuel Eriksson och fråga om tillstånd att
använda deras gpx till att rita efter
(https://www.pilgrimscentrum.se/pilgrimsvandring/v%C3%A5ra-pilgrimsleder/digitala-pilgrimsguider-26294493)

* Rankåsleden - Föräldrarelation saknas...
* Värmdöleden - behöver ritas klart - fråga om tillstånd att rita från
deras kartor på hemsidan
* Östra Sigfridsleden - allt saknas, data finns på hemsidan, fråga om
tillstånd
* uppdatera informationen på
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Sweden/Hiking_trails om
hur kompletta lederna är i dagsläget och vad som saknas.
*...

Heja!

Mvh
pangoSE