[Talk-ba] Opština Mrkonjić Grad

Michal Fabík michal.fabik at gmail.com
Sun Apr 14 12:50:59 UTC 2019

Poštovani,

ovo me pravo oduševilo jer mislim da ste prvi predstavnik državne uprave
u BiH koji se sam javio u vezi saradnje sa OSM zajednicom. Takva pomoć
može zaista biti od velikog značaja, i to ne samo što se tiče
unapređivanja same karte, nego i indirektno, kao pozitivan primjer za
druge opštine i državne institucije. Samo jedno važno upozorenje: ako
raspolažete službenim podacima, treba vidjeti da li oni podležu
autorskom pravu, odnosno zatražiti dozvolu vlasnika autorskih prava
prije nego što ih unesete u OSM. Nažalost, lično se ne razumijem previše
dobro u tu problematiku, ali ako se radi samo npr. o spiskovima naziva
ulica, oni vjerovatno spadaju pod "službene tekstove iz oblasti
zakonodavstva, uprave i sudstva" i kao takvi se ne smatraju autorskim
djelom. Ako se radi o nekim mapama (geoinformatičkim podacima), to je
već složenije i zavisi ko ih je izradio, u koju svrhu, po čijem nalogu
itd. Svakako bi trebalo vidjeti sa pravnikom. Eventualno vam mogu
pripremiti obrazac izjave o saglasnosti sa objavom podataka u OSM-u pod
ODbL licencom. Opširnije ovdje:

https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Copyright

https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Legal_FAQ#2b._XYZ_Organisation_has_data_for_free_download_under_licence_N._Can_I_use_it_in_OSM.3F

Biću sad odsutan par dana, ali poslije toga ću se potruditi da proučim
više o ovoj temi.

(Možda u Hrvatskoj imaju više iskustva sa ovakvim stvarima? Janko?)

Lijep pozdrav i veliko hvala što ste se javili,

--
Michal Fabík