[OSM-talk-be] the state of OpenStreetmap in Antwerpen

Luc Van den Troost luc.antw at gmail.com
Thu Aug 7 20:49:35 UTC 2008

Ik heb even dezelfde oefening gemaakt voor 2000 Antwerpen.

Straten die in OSM staan, doch fout getagd zijn (soms zonder naam, meestal met de naam van de straat die in het verlengde ligt)
- Blauwtorenplein: staat in OSM, doch niet op de gerenderde kaart. wellicht een missende tag.
- Haverstraat: fout getagd als Haarstraat... kribbelfoutje :-/
- Jan van Gentstraat
- Kasteelpleinstraat
- Koninginnestraat
- Leuvenstraat
- Munthof
- Nieuwstad (wschl getagd als Theaterplein of Oude Vaartplaats)
- Pachtstraat
- Salm-Salmstraat (staat in osm als Salmstraat)
- Sandersstraatje (fout als verlengde Stoofstraat getagd)
- Sint-Maartenstraat (fout als verlengde Arme Duivelstraat getagd)

Sommige straten / pleinen ontbreken nog, meestal geografisch bij mekaar
nabij het vleeshuis:
- Bullinckplaats
- Ruckersplaats
- Palingbrug
tussen nationalestraat en kammenstraat
- Ijzerenwaag
- Kopstraatje
- Zwaardstraat
- Theodoor Van Rijswijckplaats
rond de gedempte zuiderdokken
- Vorstermanstraat
- Van der Sweepstraat
nabij Lange Doornikstraat
- Grote Koraalberg
- Kleine Koraalberg

Samen voor 2000 Antwerpen dus 12 straten met tag-fouten en 11 ontbrekende straten.

Ook zijn enkele straten opgeslorpt door de MAS-bouwwerf.

Verder zijn er nog een paar dingen waarvan ik niet goed weet wat we ermee moeten. voorbeelden:

Falconpoort. Staat in de officiele straatnamenlijst, de poort met ijzeren hek is nog terug te vinden op het Falconplein, maar erachter is eigenlijk niks. Een straatnaambord is ter plaatse niet aanwezig.

Bontwerkersplaats. Lijkt op een gewone huisdeur in de Wolstraat, maar erboven hangt wel het straatnaambordje. Achter de (gesloten) deur is een steegje met individuele huisjes. De bellenknoppen zijn echter op straat.

Zwanengang. De inrit van de garages van de appartementen op het Frans Halsplein. Afgesloten met een hekwerk waarachter de straatnaam tegen de muur hangt. Alle appartementen hebben als adres 'Frans Halsplein'.

Iemand suggesties hoe dit best getagd wordt of niet? De situaties zijn elk verschillend maar met één gemeen punt: je komt er normaal niet in.

Luc.