[OSM-talk-be] the state of OpenStreetmap in Antwerpen

Chris Van Bael chris.van.bael at gmail.com
Fri Aug 8 07:15:44 UTC 2008

> Iemand suggesties hoe dit best getagd wordt of niet? De situaties zijn elk verschillend maar met één gemeen punt: je komt er normaal niet in.

Ik ben helemaal geen expert (wie wel?), maar mij lijkt dat als je de
moeite wil doen en het straatnaambordje vanop een openbare plaats kan
lezen, je straat kan taggen.  Desnoods teken je maar een straatje van
1 meter!

Kan je het straatnaambordje niet lezen, dan kan je toch niet op een
legale manier de straatnaam weten?  Want ander kaartmateriaal heeft
copyright en kan je dus niet gebruiken.

Dat de indeling van de straat niet klopt, is mijns inziens niet zo
erg, want je kan er toch niet komen.  Maar dat de straatnaam wel op
OSM staat kan wel belangrijk zijn, bvb in het geval van de
parkeergarages.

Chris