[OSM-talk-be] the state of OpenStreetmap in Antwerpen

Luc Van den Troost luc.antw at gmail.com
Fri Aug 8 08:06:43 UTC 2008

Even over je opmerking:
 '' Kan je het straatnaambordje niet lezen, dan kan je toch niet op een
> legale manier de straatnaam weten?  Want ander kaartmateriaal heeft
> copyright en kan je dus niet gebruiken. ''

Het gaat hier over de Falconpoort. Mogelijk hangt er ergens een oud
bordje, ik heb er eerlijk gezegd niet achter gezocht.
De 'Falconpoort' is echter als bezienswaardigheid van het Falconplein
wel bekend. Het verbaasde me echter die nog in de officiele
straatnamenlijst tegen te komen.
Als 'benaming' is die echter ook voldoende gekend zonder bordje.
Op een actuele kaart - met copyright - zal je de Falconpoort allicht ook
nergens terugvinden denk ik. Op oude kaarten (van voor het copyright of
waarvan het copyright al lang vervallen is) zou dat wel het geval kunnen
zijn.

Ik denk dat ik die steegjes - met officiele straatnaam - maar 'op zijn
best' zal taggen, met als 'access = no access' of zoiets. Gelijkaardig
aan de manier waarop de Vlaaikensgang is getagd, al is dat daar 'access
= permissive'
'k moet alleen met de GPS ne keer de preciese ingangen markeren. Dan doe
ik ook meteen de ingangen van de binnenplaatsjes aan het vleeshuis, en
de hoek tussen Nationale- en Kammenstraat.
Als ik dan ook nog even de fiets pak en tot op 't zuid bol dan kan de
kaart van 2000 ook - wat straten betreft - volledig worden.

Luc.